EICMA 2017 Novinky Kawasaki
H2SX
Kawaski urobila dieru do sveta prepĺňaným litrom H2. Novinka H2SX je vraj civilnejšia. Výstižnejšie slovo je využitelnejšia, pretože žiadna civilná mašina nemá 210PS a 137 Nm. Teda aspoň doteraz. Nová nabúchaná športovo-turistická raketa naozaj vyzerá „konzervatívnejšie“ v porovnaní s H2-kou, no Star-Trek dizajn tam ostal. Vnútri bije mechanické srdce tlačené kompresorom uchytené v novom ráme. Podvozok je kompletne nastaviteľný od SHOWA. Posed je výrazne komfortnejší, sedadlo jazdca a aj spolujazdca širšie, kapotáž je masívnejša s vyšším štítom. Jazdec má k dispozícií chvála bohu stále analógový otáčkomer ale spriahnutý s TFT plnofarebným displejom. Kawasaki je jediný výrobca, ktorý sa nechce vzdať veľkých prekoňovaných sport-tourerov, čo potvrdila aj týmto modelom . Nám sa to samozrejme páči, pretože takéto bajky niesú len čiarkou v predajnej štatistike ale krvou sa zapíšu do moto histórie.
Z900RS/café
V triede retro nemala Kawa doteraz žiadne tromfy v rukáve. To sa zmenilo nedávnym predstavením Z 900RS a hneď v zápätí druhým derivátom RS café. S retrom majú tieto dve krásne mašiny spoločný naozaj len dizajn, pretože všetko vycháda z novej Z 900. Radiálne brzdy s pumpou má dokonca proti svojej „matke“ naviac. Radový štvorvalec má 111 koní a 98 Nm už pri 6500 otáčkach, takže vieme o čom to bude. Dizajn je kapitola sama o sebe. Veľké plne ledkové okrúhle svetlo nad ktorým je dvojica budíkov je osadené na USD vidlici ktorá drží asi najkrajšie odlievané ráfiky na trhu. Za ním klasická slzičková nádrž ktorá pokračuje retro sedadlom ukončeným úzkou riťkou. Ďalšia dizajnová fajnotka sú zvody radového štvorvalca, ukončené výfukom ktorý bol ladený primárne na zodpovedajúci zvukový prejav. Café verzia má vpredu oblú polokappotáž s okrúhlym svetlom a riadidlá nadol, ako na správny racer patrí. Táto nádhera bude s veľkým predpokladom aj dobre fungovať. Tešíme sa na prvé kusy u nás na predajni.
Ninja 400
Najmenší fighter dostal nové väčšie srdce, ktoré posiela na zadok viac ako 45 koní, čo je ale stále v limite „malých vodičákov. Silnejší motor dostal antihopping spojku, inovovaný rám a pruženie. Rozmerovo Ninja narástla, no sedlo je stále nízko a je pri nádrži úzke, čiže v pohode dočiahnu aj najmenší trpaslíci. Pilot pozerá na palubovku ktorá je kombináciou analógového otáčkomera a inverzného displeja. Osvetlenie je ledkové a celkovo z dizajnu novej Ninje 400 cítiť viac agresivity a dravosti.