Novinky & akcie

Systém kontroly stability MSC

Cestovný motocykel KTM 1190 Adventure nám bol pre rok 2014 predstavený s úplne nový systém kontroly stability MSC (Motorcycle Stability Control) od výrobcu BOSCH. Ako systém pracuje a čo je jeho prínos si povieme v nasledujúcich riadkoch.

Stalo sa Vám, že ste museli prudko brzdiť, zatiaľ čo ste sa s motocyklom opierali do zákruty? Akcelerácia na mokrej vozovke?

Tieto, ale aj ďalšie kritické jazdné situácie s ktorými sa bežne stretávate počas jazdy, zvládnete teraz bezpečne a sebaisto. Pre výkonné motocykle vyvinula spoločnosť BOSCH systém kontroly stability „Motorcycle Stability Control“ (MSC). Systém je veľkým prínosom v bezpečnosti vo všetkých jazdných situáciách. Pri brzdení, akcelerácií ako aj pri výjazde zo zákrut. Dynamika a radosť z jazdy pritom zostávajú plne zachované.

Systém MSC (motorcycle stability control) vybavený senzorom náklonu neustále meria všetky kľúčové údaje motocykla ako rýchlosť kolesa, uhol náklonu, zrýchlenie, brzdný tlak a mnoho ďalších. Tieto údaje umožňujú rozpoznať kritické situácie a zasiahnuť napríklad zabránením zablokovaniu kolies pri brzdení alebo neočakávaného zdvihu prednej pneumatiky. Systém zaisťuje, aby sa brzdná sila optimálne rozdelila na obe kolesá.

„Štatisticky sa až 24 % všetkých motocyklových nehôd stáva v zákrute. Systém kontroly stability MSC môže toto číslo pomôcť znížiť“. Prehlásil Gerhard Steiger, predseda predstavenstva BOSCH.

Prínos systému MSC (motorcycle stability control):

  • Lepšia jazdná stabilita vo všetkých jazdných situáciách, rovnako ako aj lepšia účinnosť bŕzd
  • Trakčná kontrola reguluje maximálny krútiaci moment pri jazde na meniacom sa hladkom podklade tak, aby bola hnacia sila efektívne aplikovaná a motocykel nestratil priľnavosť
  • Pri silnom brzdení v zákrutách znižuje tendenciu vrátenia motocykla do vzpriamenej polohy, ktorá má za následok stratu jazdnej stopy. MSC vyhodnotí nebezpečenstvo, zredukuje maximálnu brzdiacu silu a rozdelí ju medzi obe kolesá aby zabezpečil najlepšiu možnú brzdnú silu pri prejazde zákrutou
  • Znižuje riziko nehody, v ktorej sa pri zatáčaní motocykel pošmykne kolesami smerom von zo zákruty
  • Zabraňuje nekontrolovateľnému zdvihnutiu prednej pneumatiky a zároveň zabezpečí maximálnu akceleráciu
  • eCBS funkcia zabezpečuje optimálne rozloženie brzdnej sily na obe kolesá za všetkých okolností, aj v prípade ak jazdec neúmyselne použije len jednu brzdu alebo neprimeranú brzdnú silu
  • zdroj: www.bosch-motorcycle.com
    Youtube: BoschAutomotive